imgLeft_59.jpg

Me®kEnquête

Zoals gebruikelijk aan het einde van ieder jaar leggen we de Me®kenquête voor aan onze relaties om een beeld te krijgen wat er het afgelopen jaar heeft gespeeld in merkenland en wat de verwachtingen zijn voor volgend jaar.


De resultaten uit de Me®kenquête van dit jaar laten zien dat de recessie volgens marketing- en communicatiespecialisten vrijwel voorbij is en er weer ruimte voor groei ontstaat. Klant op maat bedienen is dé marketing van de toekomst.

 

2010 is niet eens zozeer een jaar om snel te vergeten, maar wel een jaar waarin erg veel is veranderd bij veel organisaties en waar best flink is ingeleverd door marketing en communicatie. Maar ook een 'resetjaar' waarin gesleuteld is aan strategie, organisatie en merk. Een blijvend probleem is de groeiende merkontrouw van veel klanten/ consumenten. Het belang van klantgerichte services neemt sterk toe, tegelijk zijn de meeste bedrijven nog onvoldoende klantgericht.

 

Voor 2011 stijgen budgetten weer, maar niet altijd tot het oude niveau van vóór 2010. Opleidingsbudgetten blijven nog meer achter bij deze ontwikkelingen.

 

Accountability*) en Innovatie zijn beiden absolute blijvers. Ook in 2011 blijft MVO een zeer belangrijke trend voor organisaties. Een oproep om verdere verschraling van communicatie tegen te houden is opvallend.

*) Het themadossier Accountability is aan te vragen bij Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.

 


Klik hier voor de volledige Me®kEnquete